tisdag 9 juni 2009

Art is back

Efter ett par helvetiska arbetsveckor har Art numer semester vilket han firar genom att klaga på stort och smått. Exempelvis irriterade jag mig mycket på den taxichaufför som iförd den obligatoriska badtaste-outfitten toppad av keps med idrottstext inte kunde hitta rätt. Detta stärker min tes: bristande estetik hänger ofta samman med ett icke välfungerande intellekt. Utöver denna sporadiska spotting har jag på sistone kunnat ta del av examenskläder av alla de former. Inget förvånar mig egentligen mindre än att medelidioten inte klär upp sig det allra minsta när det är dags för skolavslutning. Men ärligt talat, är inte måttet mer än rågat då man släpps upp på scen iförd t-shirt med hårdrockstryck på? I was not laughing. Däremot skrattar jag gott åt de sedvanliga avslutningstalen som traditionsenligt präglas av bristande självinsikt. dålig talarförmåga och en stor portion naivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar