tisdag 3 mars 2009

Inkompetent personal x 2

I lördags köpte jag en jacka på en klädaffär i stad X. Väl hemkommen upptäckte jag att försäljaren missat att ta bort larmet vilket innebär merarbete för mig som konsument. Då jag är en genuint grundpositiv natur besökte jag en annan av klädaffärens filialer i stad Y idag, tisdag. Där blev jag märkligt bemött av en i personalen som informerade mig om att min byxstorlek, som hon uppskattade till 34, inte fanns representerad bland urvalet i rean. Varpå jag – tämligen kort i tonen – korrigerade hennes ögonmåttuppskattning till något mer korrekt. Hett tips till personal: om du inte är jävlig stabil, gissa inte. Det uppskattas inte att bli relabelad till något man inte är. (Plötsligt kommer jag att tänka på Seinfeld-avsnittet där det uppdagas att Jerry är en relabeler. Låt oss hoppas att man aldrig landar där.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar