onsdag 8 april 2009

Det är kampen som är målet

Det skänkte mig en stor glädje att se att min skribentkollega Regina rett ut eventuella frågetecken som dykt upp gällande var vi stod i väsentliga frågor. De fasta förtecknen är och förblir att fronten är enad, tro inget annat! (Läget får mig spontant att tänka på Army of Lovers' låttitel We Stand United.)

Vid lunchtid idag – efter att ha sett en representant för det fenomen som jag avser framlägga mina synpunkter kring – slog frågan återigen ner som en bomb i mitt medvetande: "Vilka tänkbara livstrauman ligger bakom att en fullt (?) fungerande människa färgar sitt medelsvenska hår alldeles orange? Finns det en bakomliggande estetisk tanke som förklarar hur hårfärgen är tänkt att komplettera och kontrastera mot den läderartade huden, hårt bearbetad av syntetisk solarie-strålning?" Jag vet inte vilket svar som skulle skrämma mig minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar