fredag 17 april 2009

Mamma vet bäst

Min mamma. Såklart den bästa mamman i hela världen. Om vi nu ska prata kläder så kanske hon inte är den mest fashionabla personen i världen men hon har en fin och enkel stil som funkar bra på henne. Kanske beror hennes aversion mot krimskrams på att hon var klädd i vårkappa och hatt redan som treåring, min mormor hade med andra ord ett större intresse för kläder. Min mamma är dock fenomenal på one-liners, något som hon ärvt utav sin pappa. Liksom undertecknad har hon också vissa deviser som hon gärna följer och en av dessa tycker jag sammanfattar hennes stil (och min också för den delen):
snyggt men inte pråligt.
Man skulle kunna säga att den går hand i hand med mitt tidigare visdomsord "less is more", min mamma har bara kommit på en egen variant. Bär man något som är "snyggt men inte pråligt" då vet man att man är hemma.

1 kommentar: