torsdag 16 april 2009

Storblommigt - inte riktigt min kopp te

Varje år när sommaren börjar närma sig svämmas butikerna över av romantiskt och blommigt. Och varje gång tänker jag att jag kanske också måste anamma den här sommarlooken. Men vänta nu, känns det inte lite som om man måste glömma all vett och sans så fort solen börjar lysa? Alla tänkbara tveksamma stilar strömmar ut ur folks garderober på sommaren, plagg och mönster som man aldrig skulle visa sig i under resten av året. Visst kan det kännas lite trist att dra omkring i helsvart under sommaren men man kan ju satsa på enfärgat i annan kulör.

2 kommentarer:

  1. Men allvarligt talat vilka tror ni att ni är? Fy fan vilka töntar, ingen bryr sig väl om vad ni har att säga. Om ni frågar folk som har koll så kan ni få veta att blommigt råkar vara säsongens mönster. Men det är ju bara vad ALLA andra tycker.

    SvaraRadera
  2. Nä,vad vet vi?
    Inte mycket. Och inte heller tänker vi väl kanske att det är så många som bryr sig om vad vi har att säga men vi säger det ändå. Det är ju kul att ha ett forum där man kan skriva lite vad man vill.
    Och storblommigt visst, jag har också noterat att det verkar vara hett i år men jag gillar det inte för det. Snarare vill jag ha det ännu lite mindre bara för att det finns över-jävla-allt. Bär det du så kan jag skratta åt dig och dina gelikar på stan när jag går omkring och är stencool i helsvart. Är det någon som har problem att läsa vad jag skrivit så stavas det I-R-O-N-I.

    SvaraRadera