måndag 6 april 2009

Less is more - always and everywhere!

Två gånger per år drabbas jag av ett obändligt sug att uppdatera min look. Liksom städa till den redan befintliga. Jag vill bli kvinnan som alltid har snyggt hår, välmanikyrerade naglar och putsade skor. Behöver jag säga att den här lusten kommer över mig i samband med vår- och höstkollektionernas intåg i butikerna?
Av en eller annan anledning når jag dock aldrig riktigt ända fram, till min stora förtret stupar jag liksom på målsnöret varenda gång. Det är den sabla "praktiska sidan" som ger sig till känna. Det är väl lika bra att komma ut nu när jag ändå håller på: jag är småbarnsförälder.
Jag vet, who knew liksom?
Småbarnsförälder behöver ju inte automatiskt innebära funktionskläder 24-7, det är ju ändå mest barnet som är kladdigt, men man har inte på samma sätt tid till grooming och styling.
Jag har ju dock inte varit småbarnsförälder någon längre tid så jag kan ju inte skylla tidigare års stupande på barnet. Men trots att jag alltid varit beredd att lägga större delen av min inkomst på att se välklädd ut så är det, med begränsade resurser, svårt att kasta ut större delen av garderoben och köpa nytt samt ha regelbundna tider på diverse fixnings-salonger.
Något jag dock gör med framgång två gånger per år är garderobsstädningar och till skillnad från många andra är jag helt osentimental. Trasiga jeans, bort med dem bara. Urtvättade t-shirtar och underkläder, jag vill aldrig se dem igen. Party-toppen som inte använts på länge (och som för övrigt är utdöd), varsågod myrorna. Min garderob är föredömligt välordnad med noga avvägt innehåll, till och med skosamlingen har bantats väsentligt på senare år.
Så, ett tips till alla er därute med överfulla garderober och ingenting att sätta på er: rensa rensa rensa!
Och se fram emot fler uppmaningar i den här kategorin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar