onsdag 22 april 2009

Pippi-komplex?

Skrev ett inlägg om hår häromdagen men lyckades av okänd anledning missa mitt allra käraste hatobjekt i frisyrväg nämligen flätor på vuxna kvinnor. Sluta!!!
En fläta mitt bak kan väl vara okej men allt som överstiger en är för många. Den strikta frisyren som Ukrainas premiärminister Julia Tymosjenko (okänt antal flätor, kan vara en men kan också vara två) kör med kan jag också acceptera men enbart på grund av att det är hennes signum.
Ibland ser man flätor på gymmet och jag förstår hur det kan vara praktiskt men det berättigar ändå inte den här frisyren.
Jag vet inte om anledningen till att vuxna kvinnor bär flätor beror på någon slags åldersångest eller om det helt enkelt handlar om taskig stil men oavsett orsak så bör detta ovett upphöra snarast. Gör era medsystrar en tjänst och säg åt dem på skarpen.


bild från standaard.be

1 kommentar:

  1. det fula med flätor är väl främst två flätor på vardera sida? eller bara två tofsar rent av. det är gräsligt.

    SvaraRadera