onsdag 29 april 2009

Ode to Converse

I tidigare inlägg har jag tagit upp vita Converse som en viktig ingrediens på listan över saker som gör livet värt att leva, särskilt så här på vårkanten. Jag känner dock att jag inte nog poängterat vilken fantastisk skapelse det är vi pratar om här.
Under en period för ett okänt antal år sedan var jag väldigt inne på det här med färgglada Converse. Man skulle kunna säga att jag ett tag var näst intill besatt av att få tag på ett par ljusblå. Jag fick tag i dem, bar dem ett tag och insåg att det var ju inte vad jag ville ha. Jag har också testat att köpa andra varianter av vita tygskor, det finns ju ett gäng klassiker, men har alltid gått tillbaka till Converse.
Numer köper jag ett nytt par varje år och använder tills de faller sönder. Höga eller låga spelar ingen roll men mina senaste par har alla varit låga. Jag älskar andra skor och framför allt åt det mer glamorösa hållet, men vita Converse är och förblir favoriten!


bild från brandos.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar