måndag 6 april 2009

Rumpor på stan

Som nämnts var jag ute och gjorde lite ärenden idag och fick se ett fenomen som man, dessvärre, allt oftare stöter på. Viss kärringvarning utfärdas...
Blev förbicyklad av två unga tjejer, skulle säga gymnasieålder, och det såg ut som om båda två råkat glömma kjolen hemma. Och när de sedan parkerade sina cyklar och jag gick ikapp dem insåg jag att så också var fallet. De var alltså iklädda strumpbyxor eller möjligtvis tights men ingen kjol eller klänning utan bara midjekorta jackor. Den ena av dem hade dessutom så pass tunna strumpbyxor och troligtvis någon liten stringtrosa att hennes skinkor liksom lyste igenom innan hon nödtorftigt täckte sin lilla rumpa med tröjan.
Hallå, vem bär ansvaret för den här trenden? För någon slags trend verkar det vara, jag har sett varianter på den här utstyrseln tidigare även om de flesta bär något tjockare strumpor. Jag vill att den idiot som dragit igång spektaklet genast ska gå ut och avsluta det hela. Fram för mer heltäckande kläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar