onsdag 22 april 2009

Sittandes mot en solig vägg med gött kaffe i koppen och en muffin i magen, vad kan gå snett?

Man vill ju inte gärna sparka på de som redan ligger men ibland ser man saker som inte går obemärkt förbi. En kvinna, medelålders med sånt där hår som är blekt i någon slags gul-grå nyans. Tänk sönderblekt överårig pudelrockare så har ni det framför er. Håret var dock inte det värsta utan det var jackan. Våren är ju den tid på året då varenda kotte plockar fram sina skinnjackor. Så även jag, även om jag skulle behöva nyinvestera. Idag hade jag dock helt andra kläder på mig på grund av den hurtiga långpromenad som föregick kaffedrickandet. Nog om detta. Kvinnan i fråga bar alltså skinnjacka men inte vilken skinnjacka som helst. Den var, liksom håret, i en obestämbar nyans någonstans mellan grå, grön, brun och kanske någonting ytterligare. Dessutom var den så högblank att det liknade patentläder. Modellen var löst sittande med breda axlar och helt rak, som en illasittande kavaj ungefär. Huga! Som pricken över i var där en tjocktröja knyten om midjan utanpå jackan.
Att jag inte kräktes upp min muffin igen är en gåta.

1 kommentar:

  1. hahahahaha, fy fan vad fult!! Jag ser det framför mig..

    SvaraRadera