tisdag 7 april 2009

Kurdiska hemmabyxor = framtiden?

Som jag redan tidigare antytt arbetar jag mycket utifrån devisen "rätt kläder vid rätt tillfälle" och det är ett budord jag gärna sprider vidare. Den levnadsregeln ger mig därför tillåtelse att bära så kallade "hemmakläder". Jag och min skribentkollega Art har debatterat ämnet vid ett flertal tillfällen och det kanske är överflödigt att tillägga att jag är för och han är emot. Utanför hemmets väggar är jag ett fan av tajta otvättade jeans men hemma i soffan, eller framför datorn? Nej, då åker betydligt bekvämare kläder på. Förutom bekvämlighetsfaktorn vinner man också på det att de något mer dyrbara kläderna får en betydligt längre livslängd. Jag har absolut ingenting emot att komma hem till någon kompis som bär hemmakläder så länge det inte rör sig om sunkiga långkalsonger med grenen vid knäna. Det går att vara bekväm men ändå respektabel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar