måndag 20 april 2009

JC-frisyrerna var det ja

Jag är verkligen inte den som lägger ner särdeles stor möda på mitt hår. Jag har välsignats med en hyffsat god hårkvalité så jag håller inte på med en massa inpackningar och dyra schampon. Med det inte sagt att jag tycker att frisyrer är oviktigt. Liksom med ögonbrynen kan en taskig frisyr verkligen totalt förstöra en persons utseende medan ett välbalanserat klipp gör underverk. Själv kör jag på en ganska neutral frisyr i axellängd med blonda slingor. Tråkigt kanske man kan tycka, praktiskt anser jag.
Det var ju dock inte min frisyr vi skulle prata om utan den ondskefulla JC-frisyren men jag ville bara markera någon slags ståndpunkt.

Jag vet inte om ni redan har förstått vad en JC-frisyr är, har ni inte det så låt mig upplysa er. Alla känner vi ju till klädkedjan JC, inte min favoritbutik. JC saluför tråkiga kläder maskerade till något spännande som snabbt blir otrendigt och måste kastas bort. JC-frisyren är alltså hårets motsvarighet.
Den värsta som någonsin existerat är den som var poppis för några år sen då alla höll på med det förhatliga tvåfärgade håret. Typ ljust under, mörkt över eller kanske rött och svart eller någon annan tok-rolig kombination. Gärna etappklippt i frisyren som gud glömde. Sedan dess har JC-frisyrerna varit något snällare men är det ändå inte lite trist då helt plötsligt alla ska klippa page eller lugg eller poppig hockeyfrilla? Och fortfarande kan man skåda någon stackars kvarleva från 2002 med tvåfärgat hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar