tisdag 5 maj 2009

Art is back on the block

Efter en tuff period av Art-frånvaro är Art äntligen tillbaka. Även om jag inte levererat något skriftligen har jag ändå gjort research på stadens gator. En oroväckande trend som jag tycker mig ha sett på sistone är t-shirts med suspekt tryck. Jag trodde vi hade kommit över det. Vad är poängen med nästintill oläsbar och ofta politisk eller sexuellt laddad text? Det är inte min bag. Något som stör mig är att jag har sett allt fler tonårstjejer iförda linnen med kassettband på. Hello. De var inte ens födda när kassettbandspelaren dog ut. Ingen ser mig vandra runt med en avbildad flanellograf på mina kläder, även om det onekligen skulle vara litet hett …

3 kommentarer:

  1. Jaaaaa! Äntligen tillbaka.

    SvaraRadera
  2. ÄNTLIGEN!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Tack! Det känns skönt att ha läsarstödet i ryggen när min verbala Eriksgata ännu en gång inleds.

    SvaraRadera