fredag 8 maj 2009

Nytt lagförslag

Med värme i luften så vill man så mycket. Blotta lite hud, klä sig i tokiga plagg etc. Sällan är det ju särskilt genomtänkta idéer som luftas i dessa tider och därför vill jag passa på att komma med ett råd (på förekommen anledning så att säga).
Om man är en kjoltjej kanske det kan kännas skönt att få slippa strumpbyxorna när solen värmer och det tycker jag är helt okej. Jag är inte en av de kvinnor som förespråkar strumpbyxor som krav för att vara välklädd. Däremot är det inte okej att lägga strumpbyxorna åt sidan men låta resten av stassen andas vinter. Jag talar så klart om den förhatliga kombinationen bara ben och stövlar. Notera att man kan aldrig, jag säger aldrig, tillåtas bära stövlar ihop med bara ben. Detta oavsett modell eller material på stöveln.
Så låt mig slippa se den kombinationen någonsin igen, tack.

2 kommentarer:

  1. men det som är det senaste hos sofi fahrman! spana in hennes nya byline bild.

    SvaraRadera
  2. Men Sofi Fahrman? Purr-lease...

    SvaraRadera