tisdag 26 maj 2009

SATC - revolutionerande

Jag hymlar ju inte direkt med att jag kollar en del på tv så då kan jag kanske fortsätta prata om det. Sex and the City repriseras ju nu igen på 3:an, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Men inte gör det mig någonting, nej då, jag är ett stort fan. Jag älskade serien från dag ett. Kollar inte så mycket nu längre, jag har ju sett de flesta avsnitten långt mer än en gång. Någon gång ibland händer det dock att jag bänkar mig framför teven och drömmer mig tillbaka. Jag vill ha ett nytt SATC, en serie som betyder lika mycket. Lika mycket inspiration för våra garderober och lika frigörande för kvinnors sexualitet. Eller nåja, det sistnämnda kommer vi nog aldrig att uppnå, Samantha har liksom tagit död på den möjligheten.
Men kan ni tänka er hur livet var före SATC? Minns ni?
Kan det inte i alla fall komma en serie där alla har snygga kläder och samtidigt känns trovärdig. Okej, Carries författarlön räckte väl knappast till den där garderoben men hennes liv kändes åtminstone mer på riktigt än Gossip Girl-tjejernas. Hur sugna är ni förresten på SATC the movie II? Sägs ju att den dyker upp nästa sommar, men nu ska ju SJP få tvillingar så vem vet. Vi ses väl på premiären i alla fall.


bild från kickinorman.com

5 kommentarer:

  1. Oooo ja. Vi ses på premiären. Den här gången kan vi väl båda vara lite mer fokuserade!
    Kan inte hålla med mer om en dröm om ett "nytt" SATC men de har försökt. Kommer du ihåg den outhärdliga "Cashmere Mafia" oh my god säger jag bara. Man ska kanske vara glad för det man har och inte gapa efter mer.

    SvaraRadera
  2. Men är det självaste fröken Fräck som är framme och kommenterar? Mer fokus var ordet. Inga spökande män och ingen racerkörning med potentiell död i utsikt...

    SvaraRadera
  3. Cashmere mafia var vedervärdigt men kanske ännu sämre var ju Lipstick jungle som ju faktiskt är författad av Candace Bushnell (som också skrivit förlagan till SATC). Och ändå satt jag där som en idiot och glodde på skiten och hoppades att det kanske skulle bli bättre, men det bidde det inte.

    SvaraRadera
  4. Ja jag försökte och försökte med CM det gjorde jag men var tvungen att ge upp efter ca 4 avsnitt, vet inte ens om de gjorde fler avsnitt efter det...
    Lipstick Jungle gav jag faktiskt inte ens en chans, vet att det var den undersköna Brooke i huvudrollen mer vet jag inte om den serien. Och tydligen missade jag inget.
    /Fräcka Fröken.

    SvaraRadera