onsdag 27 maj 2009

Studenten...brrr

Jag befinner mig verkligen inte i någon position att racka ner på andra (kan man säga så på svenska?), sittandes som jag är iklädd pyjamas klockan kvart över elva. Men är man hemma med barnet så är man, ett sovande barn dessutom. Och att racka ner på andra gör jag ju så gärna. Börjar med skräckblandad förtjusning se fram emot studenten. Ja, alltså inte min egen den är ju avklarad sedan mången år men "studentsäsongen". Under hela den här våren har jag skådat små minderåriga damer iklädda tyglappar som nätt och jämnt täckt deras...hrm, underliv. Och jag har förfasat mig över detta! Det jag räds över nu är alla små Britney-kopior som ska susa omkring på studentflak, iklädda någon liten tyllhistoria från Gina Tricot, utan trosor och visa upp sina...hrm, underliv för fan och hans moster. Och dessutom sina egna mostror, mormödrar och onklar. Snälla någon, kan vi slippa en nakenchock på stan inför stundande student? Kan det inte finnas någon myndighet som kontrollerar minsta tillåtna klädsel på traktorflak?


bild från lund.se

1 kommentar:

  1. Inför flakuniform! Det vore en bra lösning på detta problem. Vilket politiskt parti kan tänkas vilja driva igenom denna lag?

    SvaraRadera