söndag 31 maj 2009

Läsartips 1

Fick ett spaningstips som min vän F uppmärksammat nämligen skor med öppen tå med hudfärgade strumpbyxor under. Detta leder till att det enda som syns av foten är tåförstärkningen längst fram. Inte ett lyckat drag! Jag håller helt med och undrar hur tusan personen som tog på sig de skorna tänkte just då?

Igår kväll när jag var på väg hem från en lugn middagstillställning ringde en kollega och ville att jag skulle möta upp för att göra stan. Stan blev inte gjord men jag fick tillfälle att se en del skumma typer i aktion. Vad är grejjen med de totalt överförfriskade män som iförda sunkiga jeans, ful t-shirt och passformslös kavaj från Dressman ackompanjerade av bruna skor som försöker äta upp kvinnorna medelst blicken och ger oss män the stink eye som om de försöker mucka gräl trots att man står 100 meter bort. Kanske är de så intelligenta att de tar in att vi dissar dem. Hårt. En annan otrevlig art som Art mötte på stan var de fyrtioåriga damerna som klär sig som 20 men som i tärdhet ligger bra mycket närmare 50. Detta i kombination med en ciderbaserad fylla gone bad kan bara sluta på ett sätt. Hemgång, pronto, bitte bitte!

1 kommentar: