onsdag 27 maj 2009

Bantningstips

Jag är ingen size zero-förespråkare men jag vill ändå helst vara smal. En helt viktig sak när det kommer till att se slank och fin ut är ju att VÄLJA RÄTT STORLEK. Inget kan få en människa att se så knubbig och misfit ut som kläder i fel storlek. Ett par för tajta jeans som får kärlekshandtagen att bukta både lite här och där är bara.., osmakligt. För vissa tycks målet vara att komma i en sådan liten storlek som möjligt. Men hallå, är det ändå inte bättre att kläderna sitter snyggt? För vem köper man den lilla storleken? Är det för att expediten i klädaffären inte ska råka tro att man är tjock? My god, hon har väl ögon att se med. Själv är jag 180 cm lång och kommer aldrig passa i en storlek 34 och känner mig lika lycklig för det. Visst, jag har väl aldrig direkt haft problem med vikten men nog fan har jag nojjor som alla andra. Vänta nu, jag får någon slags fashion-deja vu, har jag skrivit om det här tidigare? Har jag det så tål det att sägas igen. Känner du dig konstant tjock och svullen, testa en storlek större så kommer det garanterat att kännas som om du gått ner 5 kilo.

1 kommentar:

  1. Word to the bird! Det är ett stort livsmisstag att ständigt välja fel storlek på klädesplagg. Inte bra för någon.

    SvaraRadera