torsdag 28 maj 2009

Stiltips

För att anknyta till det som Regina skrev om i ett tidigare inlägg så tänkte jag ta upp aspekten att välja plagg med utformning, färg och mönster som passar ens kroppstyp. Jag är inte heller någon size zero-förespråkare men det finns vissa kombinationer som inte är bra, helt enkelt. Igår såg jag en dam iförd en halternecktopp vilket INTE arbetade för hennes tämligen grova axelparti. Hon var i stort sett söt och välklädd men detta drog ner min estetiska helhetsbedömning. Kompressionsprincipen tänker jag inte ens beröra igen då den redan behandlats till leda. Något som jag tycker att unga damer av idag bör uppmärksamma är det mode som råder nu med stora löst sittande plagg. Dessa plagg kräver i princip att bäraren är trådsmal för att bäraren inte skall te sig uppsvälld och oformlig, trots att denna förmodligen inte är det! Det låter kanske hårt men det är den bittra sanningen. Om du inte litar på dina egna ögon be andra pålitliga om råd. Med pålitliga menar jag verkligen pålitliga. Betänk att de flesta har dålig smak och saknar förmågan att göra en korrekt bedömning samt värdesätter er vänskap högre än att berätta sanningen. Sedan kan det ju även finnas inslag av att det finns något tilltalande att se till så att ens kompis, som kanske är hetare än vad man är själv, ser litet mindre het ut så att man själv framställs i en godare dager. Detta skulle givetvis inte falla mig in men cynisk och klarsynt som jag är inser jag att det är ett förfarande som inte helt kan uteslutas förekommer.

1 kommentar:

  1. Hear hear! Jag har själv försökt mig på den där överdimensionerade looken men insett att även om jag är slank så är jag inte trådsmal. Jag satsar på rätt storlek framöver. Over and out!

    SvaraRadera