lördag 9 maj 2009

Regnkläder

Idag regnade det och var allmänt sunkigt väder. Av någon anledning så lockar regnväder och isande vinterkyla fram de allra mest fula plagg som folk vanligen gömmer längst inne i min garderob. Jag måste i ärlighetens namn erkänna att jag inte är ett undantag från denna regel. Min röda Helly Hansen-jacka skulle jag aldrig visa mig i död eller levande om det inte formligen vällde ner tårar från himlen (jfr Melodifestivaln 1996). Önskar verkligen att jag hade ett regnplagg som jag fortfarande kunde känna mig klädd i samt som bevarade ståndsmässigheten fullt ut.

2 kommentarer:

  1. Åh, det är ju hopplöst det där. Jag har mången gång tänkt i samma banor. Varför måste man vara ful bara för att det regnar. Alternativet är ju att klä sig i sina vanliga kläder och bära ett paraply men det är ju inte optimalt av praktiska skäl. Grr, hate it!
    Själv har jag ju i alla fall investerat i ett par gummistövlar. Jag hatar att vara blöt om fötterna så jag var helt enkelt tvungen.

    SvaraRadera
  2. Paraply är lyxigt om man inte har bråttom eller måste frakta tusen kg arbetsrelaterade prylar. Tyvärr är ju fallet allt för ofta sådant …

    SvaraRadera