onsdag 13 maj 2009

Internmeddelande

Angående Arts aversion mot multipla axelband så måste jag bara få ställa en fråga.
Jag är helt med på Arts noter här och tycker nog att många kvinnor har en tendens att visa upp bh-banden lite för ofta. Däremot så måste jag säga, som bärare av bh, att det ibland kan vara svårt att undvika bandens visibilitet.
Säg att man bär exempelvis en båtringad topp med en bh under. Tilläggas bör att för mig och de flesta andra kvinnor är bh:n ett högst nödvändigt plagg. Även om man gör sitt yttersta för att undvika bandens uppdykande så är det ibland svårt när man rör sig på ett naturligt sätt. Banden vill prompt visa sig. Jag anser dock att det då är helt nödvändigt att man alltid har fräscha underkläder så att man inte visar upp ett solkigt band.

Så en fråga till Art (eller två). Jag har precis fått ett nytt träningslinne med tämligen smala axelband. Är det då okej enligt dig att bära det med en träningsbh under eller måste jag gå bh-lös? Gäller samma strikta regler för gymmet som på stan?

3 kommentarer:

  1. Generellt tänker jag så här: ju högre stilnivå på evenemanget desto känsligare är det med bh-bandens visibilitet (exempelvis kan det ju inte helt uteslutas att det är möjligt att det i en lätt erotiskt laddad situation kan finnas inslag av att det till och med kan tillföra något att lätt antyda vilken underklädesdräkt som är i bruk). I uttalade träningssituationer är min tolerans något högre då jag inte fullt ut kan stödja de som tar träning som en ursäkt för att skaffa happening outfits. Däremot kanske man skulle kunna enas om att endast två axelband samtidigt får synas eller kanske en matematisk formel som exempelvis skulle kunna vara sådan att om linnets axelband understiger x mm är det ok om bh-bandens y mm överlappar/visar sig till låt säga 85 % eller något. BH-bandsexponerande vid båtringning tycker jag ligger i båtringningens tjusning och fara. Är helt med på Reginas linje om att eventuellt exponerade underkläder måste vara i toppform. I annat fall är det inte ens lönt att försöka. Det kommer inte att fungera.

    SvaraRadera
  2. Åh, tack Art! En börda har lyfts från mina axlar nu när jag känner att vi åter spelar på samma planhalva. Som man kan det ju kanske vara svårt att förstå bördan som bh-bandets existens bär med sig men det är ju som så mycket här i livet ett nödvändigt ont.

    SvaraRadera
  3. Om jag kunde bära bh-bandets börda på mina axlar skulle jag göra det.

    SvaraRadera